"ورزش کردن پادزهری برای افسردگی ام شد."

سیتیرا کوریگان، ۳۴ ساله، مدیر اردوگاه آموزشی

سیتیرا کوریگان، 34 ساله، مدیر اردوگاه آموزشی

سه سال پیش یک مصدومیت سخت از ناحیه کمر، سیتیا کوریگان را بی‌تحرک کرد. او فقط زندگی را می‌گذراند و خوردن و نوشیدن بی برنامه، باعث شد تا او ده کیلو چاق شود. سیتیرای 34 ساله استرالیایی که نیمی اندونزیایی است و با شوهر و سه فرزند نه،ده و پانزده ساله اش در سنگاپور زندگی می‌کند در مورد آن روزها گفته:« بعد از مصدومیت، در شرایط خیلی سختی قرار گرفتم. حس می‌کردم که گم شده ام و درد فیزیکی و روانی زیادی می‌کشیدم. نمی‌توانستم ورزش کنم، چون درد زیادی را احساس می‌کردم.»

یک شب، تعدادی از دوستان سیتیرا برای دیدن او، به خانه اش آمدند و از یک ابزار (Vision Board) برای نمایش دادن عکس ها و عبارت‌هایی برای تشریح زندگی ایده آل‌، استفاده کردند. این باعث شد تا دیدگاه جدیدی در ذهن سیتیرا شکل بگیرد و او تصمیم گرفت تا سلامتش را خیلی جدی تر بگیرد. در طول شش ماه، سیتیرا رژیم غذایی‌اش را تغییر داد و به لطف فیزیوتراپی، تمرینات بدن‌سازی را از سرگرفت و به تغذیه سالم روی آورد و با ترکیب کردن آنها با تمرینات فشرده، تدریجا توانست قدرت بخش میانی بدنش را بالا برده و بدین ترتیب اوضاع پشتش را هم بهبود بخشید ودرنهایت ده کیلو از وزنش کم کرد. سیتیرا در این باره گفته:« من متوجه شدم که تغذیه خوب و ورزش کردن، تاثیرگذارترین اقدامات ضد افسردگی هستند.»

سیتیرا با یک بدن قبراق و تازه و اعتماد به نفسی بالا، به شغلش به عنوان مدیر اردوگاه آموزشی بازگشت و با کارمندان سابقش در UFIT دیدار کرد. او حالا کلاس‌های بدن‌سازی در فضای باز را هم مدیریت می‌کند تا بدین ترتیب به خانم ها کمک کند تا بدن‌های‌شان را بسازند. سیتیرا در این باره گفته:« روی فرم ماندن باید برای همه، مرد، زن و یا بچه، مهم باشد. من وقتی خوب غذا می‌خورم و به طرز صحیحی تمرین می‌کنم، واقعا لذت می‌برم. حس می کنم که چهار سال جوان تر از سن فعلی ام هستم.»

ورزش مثل....

سیتیرا در پاسخ به این سوال گفت:« ورزش کردن مثل شستن دندان‌ها است. شما باید این‌قدر این کار را انجام بدهید تا طبیعی به نظرتان برسد. وقتی این کار برای‌تان غیرطبیعی است، اصلا آن را انجام ندهید. انجام روزانه یک سری کارها را برای خودتان تبدیل به یک عادت کنید؛ حتی اگر یک پیاده روی ساده باشد. افراد زیادی نیستند که از میزان تاثیرگذاری این روش آگاه باشند.

تمرین سریع و تاثیر گذار...

او در این باره گفت:« از نظر من تمرینات HIIT (تمرین کردن با شدت بالا و وقفه های زمانی) تاثیر گذارترین نوع است. به جای آن‌که یک پیاده روی طولانی و خسته کننده داشته باشید، بهتر است که استارت‌های دو کوتاه مدتی بزنید. مثلا ده تا بیست ثانیه استارت سریعی داشته باشید و بعد پیاده روی کنید و برای یک تا سه دقیقه انرژی تان را بازیابی کنید. این کار را پنج یا شش بار در بازه های زمانی کوتاه و تاثیرگذار پانزده تا بیست دقیقه ای با این سبک تمرین کردن تکرار کنید. در طول هفته این تمرین را با یوگا و پیلاتس ترکیب کنید و یا اینکه فقط بدوید و با کودکانتان بازی کنید.

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد..

سیتیرا در پاسخ به این سوال گفت:«شکر و حتی میوه.» بدن شما فرق میان یک میوه و یا یک بسته شکلات را نمی داند. استفاده از چربی های خوب مثل آووکادو، روغن نارگیل و روغن زیتون را افزایش دهید. اگر بیش از یک سوم رژیم شما از بسته های غذایی تامین می شود، کار اشتباهی می کنید.»


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر